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Dr. Peter Vermeulen

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Peter Vermeulen ha trabajado como consultor de autismo/profesor y formador en Autisme Centraal, Bélgica, desde 1998. Es Máster en Psicología y Pedagogía por la Universidad de Lovaina, Bélgica (1985), y Doctor en Psicología y Ciencias Pedagógicas por la Universidad de Leiden, Países Bajos (2002). De 1987 a 1998 trabajó para la Asociación Flamenca de Autismo, primero como terapeuta para familias con TEA, más tarde como director del centro de terapias a domicilio y finalmente como formador y conferenciante.
También es el redactor jefe de “Autisme Centraal”, revista bimestral sobre autismo, y miembro del consejo editorial de la revista belga-neerlandesa de Educación Especial, Psiquiatría Infantil y Psicología Clínica. El Dr. Vermeulen ha publicado más de 15 libros, entre ellos “Soy especial”, así como numerosos artículos sobre el autismo. Su libro “El autismo como ceguera contextual” (2012) ha ganado varios premios en Estados Unidos. En 2021 desarrolló el programa H.A.P.P.Y, que ofrece un apoyo estructurado para el bienestar emocional de las personas autistas.

Peter Vermeulen has worked as an autism consultant/teacher and trainer at Autisme Centraal, Belgium, since 1998. He holds a Master’s degree in Psychology and Pedagogy from the University of Leuven, Belgium (1985), and a PhD in Psychology and Educational Sciences from the University of Leiden, the Netherlands (2002). From 1987 to 1998, he worked for the Flemish Autism Association, first as a therapist for families with ASD, later as director of the home therapy center, and finally as a trainer and lecturer.
He is also the editor-in-chief of Autisme Centraal, a bimonthly magazine on autism, and a member of the editorial board of the Belgian-Dutch journal of Special Education, Child Psychiatry, and Clinical Psychology. Dr. Vermeulen has published more than 15 books, including I Am Special, as well as numerous articles on autism. His book Autism as Context Blindness (2012) has won several awards in the United States. In 2021, he developed the H.A.P.P.Y program, which provides structured support for the emotional well-being of autistic individuals.

Dra. Linda Petersson-Bloom

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Mi área de investigación se centra en la educación especial y las ciencias de la educación, con especial interés en la enseñanza a estudiantes con condiciones del neurodesarrollo, particularmente el autismo. Estudio prácticas educativas en educación infantil, escuela obligatoria, escuelas adaptadas y centros de tiempo libre. También me interesa cómo incluir a niños y estudiantes como participantes activos en la investigación. Metodológicamente, me enfoco en métodos mixtos y su aplicación en investigación educativa. Mi trabajo incluye estudios prácticos, desarrollo de intervenciones, investigación participativa y revisiones sistemáticas. En noviembre de 2022, defendí mi tesis doctoral titulada:

Equidad para estudiantes autistas – Formación docente para una educación inclusiva, centrada en cómo la formación profesional puede (o no) cambiar la práctica educativa. Analicé tres perspectivas: docentes y directivos de educación infantil y primaria, familias de niños con autismo, y los propios estudiantes con autismo. Ha participado en un proyecto denominado: Autoeficacia docente en la enseñanza a estudiantes con autismo. Ha colaborado con Madeleine Sjöman (Universidad de Malmö), Corinne Catalano y Eileen Keating (Montclair State University): adaptación y validación de la escala TSE-ASDI (Teachers’ Self-Efficacy Scale for Autism Spectrum Disorder Inclusion). 

My research area focuses on special education and educational sciences, with a particular interest in teaching students with neurodevelopmental conditions, especially autism. I study educational practices in early childhood education, compulsory schooling, adapted schools, and leisure centers. I am also interested in how to include children and students as active participants in research. Methodologically, I focus on mixed methods and their application in educational research. My work includes practice-based studies, intervention development, participatory research, and systematic reviews. In November 2022, I defended my doctoral thesis entitled:

Equity for Autistic Students – Teacher Education for Inclusive Education,
which focused on how professional training can (or cannot) change educational practice. I analyzed three perspectives: early childhood and primary school teachers and principals, families of children with autism, and the autistic students themselves. I have participated in a project titled: Teacher Self-Efficacy in Teaching Students with Autism. I have collaborated with Madeleine Sjöman (Malmö University), Corinne Catalano, and Eileen Keating (Montclair State University) on the adaptation and validation of the TSE-ASDI (Teachers’ Self-Efficacy Scale for Autism Spectrum Disorder Inclusion).

Dª Judith Kerem

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Soy una profesional con más de 20 años de experiencia en el sector voluntario, con un fuerte compromiso con la inclusión y la equidad. Tengo amplia experiencia en la gestión de equipos y el desarrollo de proyectos orientados a ofrecer servicios efectivos que ayudan a las personas a alcanzar sus metas. Actualmente dirijo el equipo de Desarrollo de CareTrade UK, donde brindamos apoyo y asesoramiento a personas autistas y a sus empleadores en toda Londres. Ofrecemos orientación sobre ajustes razonables, formación y apoyo en el acceso al empleo. Como Directora de Desarrollo de CareTrade, mi trabajo se centra en mejorar las oportunidades de vida para jóvenes y adultos con autismo. Promovemos experiencias laborales significativas, programas de aprendizaje adaptados e iniciativas innovadoras de trabajo y vivienda que respondan a sus necesidades reales.

I am a professional with over 20 years of experience in the voluntary sector, with a strong commitment to inclusion and equity. I have extensive experience in team management and project development, focused on delivering effective services that help people achieve their goals. I currently lead the Development Team at CareTrade UK, where we provide support and guidance to autistic individuals and their employers across London. We offer advice on reasonable adjustments, training, and support in accessing employment. As Director of Development at CareTrade, my work focuses on improving life opportunities for young people and adults with autism. We promote meaningful work experiences, tailored learning programmes, and innovative employment and housing initiatives that respond to their real needs.

Dra. Amaia Hervás

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Amaia Hervás Zúñiga es médica psiquiatra, especialista en Psiquiatría Infantil y del Adolescente, con formación en el Reino Unido y Doctora en Medicina por la Universidad Autónoma de Barcelona. Actualmente es Jefa del Servicio de Salud Mental Infantil y Juvenil del Hospital Universitario Mútua Terrassa, donde ha impulsado servicios pioneros en la atención al autismo, como la primera Unidad de Hospitalización de TEA en España. Profesora asociada en la Universidad de Barcelona y formadora internacional acreditada en ADI-R y ADOS-2, ha capacitado a miles de profesionales en Europa y Latinoamérica. Es además investigadora principal de grupos consolidados en autismo y autora de más de 150 publicaciones científicas. En 2019 recibió el Premio a la Excelencia Profesional del Colegio de Médicos de Barcelona.

Amaia Hervás Zúñiga is a medical doctor and psychiatrist, specialized in Child and Adolescent Psychiatry, with training in the United Kingdom and a PhD in Medicine from the Autonomous University of Barcelona. She is currently the Head of the Child and Adolescent Mental Health Service at Hospital Universitari Mútua Terrassa, where she has led pioneering autism services, including the first inpatient unit for autism (TEA) in Spain. An associate professor at the University of Barcelona and an internationally certified trainer in ADI-R and ADOS-2, she has trained thousands of professionals across Europe and Latin America. She is also the principal investigator of consolidated research groups in autism and the author of over 150 scientific publications. In 2019, she was awarded the Professional Excellence Award by the Barcelona Medical Association.

Dr. Salvador Martínez

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Catedrático de Anatomía y Embriología Humana, Facultad de Medicina de la Universidad Miguel Hernández (UMH) de Elche. Actualmente, Investigador del centro mixto de la UMH y el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Profesor de Anatomía Humana en la Universidad de Murcia en la facultad de Medicina desde 2004. Profesor del Máster en Neurociencias desde 2004 y del Instituto Pasteur de Paris desde 2005. Ha trabajado en el Hospital de la Salpietrere en París y en el Laboratorio de Neurología del Desarrollo del Departamento de Psiquiatía de la Universidad de California en San Francisco.

Professor of Human Anatomy and Embryology, Faculty of Medicine, Miguel Hernández University (UMH) of Elche. Currently, Researcher at the joint centre of the UMH and the Spanish National Research Council (CSIC). Lecturer in Human Anatomy at the University of Murcia in the Faculty of Medicine since 2004. Professor of the Master in Neurosciences since 2004 and of the Pasteur Institute in Paris since 2005. He has worked at the Salpietrere Hospital in Paris and at the Developmental Neurology Laboratory in the Department of Psychiatry at the University of California, San Francisco.

Dra. María Dolores Cárcel

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Doctora en Educación por la Universidad de Murcia y Máster en Neuropsicología y Educación. Trabajo Fin de Máster: “Relación entre emociones, funciones ejecutivas y rendimiento académico en alumnos con TDAH y Síndrome de Asperger”. Directora General del CFI Gabriel Pérez Cárcel, centro concertado con la Consejería de Educación de la Región de Murcia. Fundadora y Directora del Centro de Día AUFREN CENTER, para personas adultas con TEA. Profesora Asociada en la Universidad de Murcia, Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Consultora del Centro de Profesores y Recursos (CPR) en Excelencia Educativa para centros de la Región de Murcia. Responsable de formación a técnicos del Ministerio de Educación de la República Dominicana sobre TEA, en el marco del proyecto UNICEF–Universidad de Murcia: “Modelo de servicios educativos accesibles para niños, niñas y adolescentes con discapacidad en la República Dominicana”. Presidenta del Comité Científico y Organizador del Congreso Internacional de Autismo en Murcia (ediciones 1.ª a 5.ª). Publicaciones destacadas: “Expresión del dolor en niños con trastorno del espectro autista severo: estudio piloto con la escala NCCP”, Revista de Discapacidad, Clínica y Neurociencias ; “Differences and Relationships Between Sensory Profile and Repetitive Behavior in Autism” Children, 12(4), 504; “Comparison of foveal, macular, and peripapillary intraretinal thicknesses between autism spectrum disorder and neurotypical subjects”, Investigative Ophthalmology & Visual Science.. Ponencias y seminarios destacados: Conferencia plenaria: Neurobiología del TEA como base de la intervención terapéutica, IV Congreso Internacional de Autismo.; Comunicación: Valoración del dolor en niños con TEA en Murcia: Estudio Piloto, XIX Congreso

Internacional de AETAPI; Seminarios CEFIRE (Alicante y Valencia): Inclusión educativa del alumnado con TEA, estrategias organizativas, metodologías y TIC; Jornadas “Autismo y Conducta” – Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM)

PhD in Education from the University of Murcia and Master’s in Neuropsychology and Education. Her Master’s thesis was titled: “The Relationship Between Emotions, Executive Functions, and Academic Performance in Students with ADHD and Asperger’s Syndrome.” . She is the General Director of CFI Gabriel Pérez Cárcel, a publicly funded center in collaboration with the Department of Education of the Region of Murcia. She is also the Founder and Director of AUFREN CENTER, a Day Center for adults with Autism Spectrum Disorder (ASD). Associate Professor at the University of Murcia, in the Department of Teaching and School Organization. Consultant for the Teachers’ and Resources Center (CPR) in Educational Excellence for schools across the Region of Murcia. She has led training for technical professionals from the Ministry of Education of the Dominican Republic on autism, within the framework of the UNICEF–University of Murcia project: “Model of Accessible Educational Services for Children and Adolescents with Disabilities in the Dominican Republic.” She serves as the President of the Scientific and Organizing Committee of the International Autism Congress in Murcia (1st to 5th editions).Selected Publications: "Pain Expression in Children with Severe Autism Spectrum Disorder: A Pilot Study Using the NCCP Scale", Revista de Discapacidad, Clínica y Neurociencias; "Differences and Relationships Between Sensory Profile and Repetitive Behavior in Autism", Children, 12(4), 504; "Comparison of Foveal, Macular, and Peripapillary Intraretinal Thicknesses Between Autism Spectrum Disorder and Neurotypical Subjects", Investigative Ophthalmology & Visual Science. Notable Lectures and Seminars: Plenary Talk: Neurobiology of ASD as a Basis for Therapeutic Intervention, IV International Autism Congress; Presentation: Pain Assessment in Children with ASD in Murcia: A Pilot Study, XIX International AETAPI Congress; CEFIRE Seminars (Alicante and Valencia): Educational Inclusion of Students with ASD – Organizational Strategies, Methodologies, and ICT and Conference: Autism and Behavior, Catholic University of San Antonio of Murcia (UCAM)

Dra. Patricia Pérez Fuster

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Patricia es licenciada en Psicología, máster en Metodología y Estadística para las Ciencias del Comportamiento y de la Salud, máster en Educación Secundaria con especialidad en Orientación Educativa, y doctora en Psicología del Desarrollo. Ha trabajado como psicóloga y gestora de proyectos en fundaciones y asociaciones centradas en el autismo. Actualmente, es profesora ayudante doctora en el Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Facultad de Psicología y Logopedia de la Universitat de València. Es miembro del grupo Adapta Lab en el Instituto de Robótica (IRTIC) y del grupo Atypical en la ERI-Lectura. Lleva 10 años impartiendo docencia universitaria en asignaturas relacionadas con los Trastornos del Neurodesarrollo y las Necesidades Educativas Especiales en el Grado de Psicología, los Grados de Maestro/a en Educación Infantil y Primaria, y el Máster Universitario en Educación Especial. Asimismo, tiene experiencia dando cursos de formación sobre autismo a profesionales y familias. Su labor investigadora, desde hace 14 años, se centra en el diseño e implementación de intervenciones psicoeducativas mediadas por tecnologías digitales en contextos naturales, con el objetivo de mejorar las habilidades sociales, de aprendizaje y adaptación en personas autistas con discapacidad intelectual. Ha participado como investigadora en una treintena de contratos y proyectos de investigación competitivos.  Es miembro de INSAR (la Sociedad Internacional para la Investigación en Autismo) y de EARLI (la Asociación Europea para la Investigación sobre el Aprendizaje y la Instrucción). Forma parte de diversas redes internacionales de investigación sobre autismo, iniciadas durante sus estancias en Reino Unido y Estados Unidos, que siguen creciendo para abordar los retos actuales, impulsando la generación de conocimiento útil para mejorar la calidad de vida y la inclusión de las personas con autismo.

Patricia holds a degree in Psychology, a Master's in Methodology and Statistics for Behavioral and Health Sciences, a Master's in Secondary Education specializing in Educational Guidance, and a PhD in Developmental Psychology. She has worked as a psychologist and project manager in foundations and associations focused on autism. She is currently a tenure-track lecturer (profesora ayudante doctora) in the Department of Developmental and Educational Psychology at the Faculty of Psychology and Speech Therapy, University of Valencia. She is a member of the Adapta Lab research group at the Institute of Robotics and Information and Communication Technologies (IRTIC), and the Atypical group at the Interdisciplinary Reading Research Structure (ERI-Lectura). For the past 10 years, she has taught university-level courses related to Neurodevelopmental Disorders and Special Educational Needs in the Psychology degree, Early Childhood and Primary Education degrees, and the Master’s in Special Education. She also has experience providing autism training for professionals and families. Her research over the last 14 years has focused on the design and implementation of technology-mediated psychoeducational interventions in natural settings, aimed at improving social, learning, and adaptive skills in autistic individuals with intellectual disabilities. She has participated as a researcher in around thirty competitive research projects and contracts. Patricia is a member of INSAR (International Society for Autism Research) and EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction), and actively participates in various international autism research networks established during her research stays in the UK and the USA. These networks continue to grow, addressing current challenges and promoting the development of practical knowledge to enhance the quality of life and inclusion of autistic individuals.

Dr. Agustín Ernesto Martínez-González

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El Dr. Agustín Ernesto Martínez-González es profesor titular en el Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica de la Universidad de Alicante. Ha realizado varios másteres relacionados con la psicología clínica y neuropsicología clínica que le han facilitado poseer una perspectiva transversal y neuroeducativa del comportamiento humano. En el ámbito de la investigación ha participado en más de 50 congresos nacionales e internacionales relacionados con la psicología educativa, neuropsicología y la psicología clínica. Del mismo modo, ha escrito numerosos artículos indexados con JCR (Social Science Edition) así como libros y capítulos de libros. Su centro de interés en la investigación gira en torno al espectro repetitivo en diversos trastornos mentales (TOC y TEA). En este último sentido, ha sido partícipe de la validación de escalas para el TOC en adolescentes españoles y chilenos (OCI-R, OCI-CV, etc.) y de la RBS-R en población española con autismo y discapacidad intelectual. Su transferencia social en la investigación se ha materializado con la app COREAT (2019) y la app INCE (2025). COREAT es la primera app con evidencia científica para detectar el TEA y medir la severidad de la conducta repetitiva tanto en personas con TEA como en personas con discapacidad intelectual, siguiendo criterios DSM-5 (Martínez- González, 2019). La app INCE es la primera app que mide la relación intestino-cerebro en el autismo y en población neurotípica. Finalmente, el profesor Martínez-González es el director del Grupo de Investigación Integral en el Neurodesarrollo Típico y Atípico (GINTA) y editor de la Revista Discapacidad, Clínica y Neurociencias (RDCN).

Dr. Agustín Ernesto Martínez-González is an Associate Professor in the Department of Developmental Psychology and Didactics at the University of Alicante. He has completed several master's degrees related to Clinical Psychology and Clinical Neuropsychology, which have provided him with a cross-disciplinary and neuroeducational perspective on human behavior. In the field of research, he has participated in over 50 national and international conferences related to Educational Psychology, Neuropsychology, and Clinical Psychology. He has also authored numerous indexed articles (JCR – Social Science Edition), as well as books and book chapters. His primary research interest focuses on repetitive behavior across various mental disorders, particularly Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) and Autism Spectrum Disorder (ASD). In this regard, he has contributed to the validation of OCD assessment tools for Spanish and Chilean adolescents (such as OCI-R, OCI-CV), and to the validation of the RBS-R scale for Spanish populations with autism and intellectual disability. His research has had significant social impact through the development of two applications: COREAT app (2019): The first scientifically validated app designed to detect ASD and assess the severity of repetitive behaviors in individuals with autism and intellectual disability, based on DSM-5 criteria (Martínez-González, 2019). INCE app (2025): The first app developed to measure the gut–brain connection in both autistic and neurotypical populations. Dr. Martínez-González is the Director of the Research Group on Typical and Atypical Neurodevelopment (GINTA) and Editor of the journal Discapacidad, Clínica y Neurociencias (RDCN).

Ilmo. Sr. D. Pedro Mondejar Mateo

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DIRECTOR GENERAL DE ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD DE LA REGIÓN DE MURCIA
Maestro de Educación Primaria, Educación Física y Educación Infantil. 
Premio Nacional de Innovación Educativa, autor de varios libros como ‘Proyectos Felices’ o ‘Como convertir un centro convencional en un centro competencial’.
Especialista en dirección de estratégica de centros y Liderazgo educativo.

Primary Education, Physical Education, and Early Childhood Education teacher.
Recipient of the National Award for Educational Innovation, and author of several books such as Happy Projects and How to Transform a Conventional School into a Competency-Based School.  Specialist in strategic school management and educational leadership.

Dª Ana Belén Micol Martínez

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Profesional comprometido con la Inclusión y el desarrollo integral de niños con necesidades especiales, especialmente en el ámbito del autismo. Maestra de Pedagogía Terapéutica en las Aulas Temporales de Adaptación Lingüística, EOEP Junta de Andalucía 1999. Maestra de compensatoria en Consejería de Educación Murcia. 2002 Antropóloga desde 2002 Directora del CEE  ”Las Boqueras” y CEREA desde 2006. Ponente en formación del profesorado, impartidas en: CPR (Centro de Profesores de la Región de Murcia); CEFIRE (Centro de Profesores de la Comunidad Valenciana) y Universidades y centros educativos y en los cinco Congresos Internacionales de Autismo. Coordinadora del Programa CAF, programa de excelencia educativa. Miembro del grupo de expertos encargado de la elaboración de normativa para la regulación de la conducta en la Comunidad Valenciana. Publicaciones destacadas:  Orientaciones para la adecuación del currículo en Aulas Abiertas y CEE (última actualización 2023).; Comunicación Multisensorial (2011).; Miembro del Grupo GINTA, Grupo de Investigación Integral en el Neurodesarrollo Típico y Atípico (Universidad de Alicante)y  Colaboradora en el proyecto PIA-INDI (Personalización mediante inteligencia artificial de la intervención inclusiva asociada al desarrollo competencial del alumnado con discapacidad intelectual), Universidad de Murcia.

A dedicated professional committed to inclusion and the holistic development of children with special needs, especially in the field of autism. Special education teacher in Temporary Language Adaptation Classrooms at EOEP, Junta de Andalucía (1999). Compensatory education teacher at the Murcia Department of Education (2002). Anthropologist since 2002. Director of the Las Boqueras Special Education Center (CEE) and CEREA since 2006. Speaker and trainer for teachers at CPR (Teachers’ Center of the Region of Murcia), CEFIRE (Teachers’ Center of the Valencian Community), universities, educational centers, and at five International Autism Congresses. Coordinator of the CAF Program, a program of educational excellence. Member of the expert group responsible for drafting regulations on behavior management in the Valencian Community. Selected Publications: Guidelines for Curriculum Adaptation in Open Classrooms and Special Education Centers (latest update 2023) ;Multisensory Communication (2011). Member of GINTA (Comprehensive Research Group on Typical and Atypical Neurodevelopment, University of Alicante) and collaborator on the PIA-INDI project (Personalization through Artificial Intelligence of Inclusive Intervention Associated with Competency Development for Students with Intellectual Disabilities), University of Murcia.

D. Luis Pérez de la Maza

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Director de Operaciones (COO) en Fundación AUCAVI | Experta en Autismo, Accesibilidad Global y Tecnología de Apoyo. Profesional especializada en el ámbito del autismo, con amplia experiencia en accesibilidad global, tecnologías de apoyo y comunicación aumentativa y alternativa (CAA). A lo largo de mi trayectoria, he trabajado en la promoción de entornos más accesibles y comprensivos para personas dentro del espectro autista, así como en la implementación de soluciones tecnológicas que favorecen su inclusión y participación social. Actualmente ocupo el cargo de Chief Operating Officer (COO) en la Fundación AUCAVI, donde lidero la planificación estratégica, la coordinación de equipos y el desarrollo de proyectos orientados a mejorar la calidad de vida de personas autistas y sus familias. Mi labor combina la gestión organizativa con la defensa activa del uso de tecnologías innovadoras y recursos accesibles en contextos educativos, sociales y sanitarios. Mi compromiso profesional se basa en un enfoque integral centrado en la persona, buscando siempre puentes entre la investigación, la intervención especializada y la innovación social.

Chief Operating Officer (COO) at Fundación AUCAVI | Expert in Autism, Global Accessibility, and Assistive Technology. I am a professional specialized in the field of autism, with extensive experience in global accessibility, assistive technologies, and augmentative and alternative communication (AAC). Throughout my career, I have worked to promote more accessible and understanding environments for people on the autism spectrum, as well as implementing technological solutions that support their inclusion and social participation. I currently serve as Chief Operating Officer (COO) at Fundación AUCAVI, where I lead strategic planning, team coordination, and project development aimed at improving the quality of life for autistic individuals and their families. My work combines organizational management with active advocacy for the use of innovative technologies and accessible resources in educational, social, and healthcare settings. My professional commitment is based on a holistic, person-centered approach, always seeking to build bridges between research, specialized intervention, and social innovation.

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